به گزارش لنجانا به نقل از فارس، سردار اسماعیل احمدیمقدم در دومین نشست فصلی روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی به قضیه اسکانیا پرداخت و اظهار داشت: شرکت اسکانیا عیب و ایراد را پذیرفتند و رفع ایراد کردند و این کار هم برای خودشان خوب بود و هم برای اعتبارشان.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: رفع عیبهای مذکور نشان داد که راههای غیرمتعارف به ناجا بسته است و جز قانون چیزی به ناجا راه ندارد و در ثانی این ظرفیت رفع ایراد وجود داشت اما آقایان وقتشان را تلف کردند.
وی به بحث امداد در کشور پرداخت و گفت: معلوم نیست متولی امداد در کشور کیست.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: افزایش جریمه متخلفان با اینکه تکلیف قانونی بود 6 ماهی است در کمیسیون هیات دولت متوقف مانده و این طرح میتوانست به عنوان محرک در کنار رفتار موثر باشد.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما باید تمام تلاشهای خود را برای شهریور که بار سفر زیاد است بگذاریم چرا که اگر قله را کنترل کنیم میتوانیم در آمار کل سال اثر بگذاریم.
سردار احمدیمقدم به بار ترافیکی شهرها در آغاز سال تحصیلی اشاره داشت و گفت: 25 تا 30 درصد در آغاز سال تحصیلی به بار ترافیک شهرهای بزرگ افزوده میشود.
وی افزود: البته با توجه به کوتاه شدن روز و سفرهای کاری آمار تجربی نشان داده که در ساعاتی از روز به اندازه 30 تا 50 درصد افزایش بار ترافیکی در شهرهای بزرگ را خواهیم داشت.
فرمانده نیروی انتظامی به معاینهفنی خودروها پرداخت و گفت: معاینه فنی متولی ندارد و به نظر میرسد قوانینش بیاعتبار است و تمامی مراکز صدور معاینهفنی بیاعتبارند.
سردار احمدیمقدم تصریح کرد: باید مراکزی که بدون معاینه برگه میدهند درشان را ببندیم و ما به عنوان ضابط دستگاه قضا میتوانیم جلوی آن را بگیریم و معاینه فنی نباید وسیلهای برای کسب درآمد باشد یعنی پول بگیرند و برگه بدهند.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: هم مجلس و هم دولت باید برای مدیریت آن فکر کنند؛ در کشورهای توسعه یافته خودرو اگر تصادف کند باید بعد از تصادف و تعمیر به معاینهفنی برود.
سردار احمدیمقدم خاطرنشان کرد: در 5 ماهه اول امسال 55 هزار دستگاه خودروی فرسوده خارج شدهاند که این خروج 5 برابری را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان میدهد که تا پایان سال به 200 هزار خودرو میرسد.