به گزارش لنجانا آیتالله روحالله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) و استاد اخلاق در گفتوگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مسأله فلسطین، یک مسأله قومیتی نیست، ابراز داشت: مسأله فلسطین در مرحله نخست به واسطه مسجدالاقصی و بیتالمقدس مسأله جهان اسلام و در مرحله دوم به واسطه اشغال این سرزمین ارتباط با جهان اسلام دارد، زیرا خط مقدم جنگ با یهود و صهیونیسم جهانی است.
*فرمان امام(ره) مبنی بر نامگذاری روز قدس از الهامات الهی است
وی افزود: پس مسأله فلسطین ارتباطی با یک ملیت، قومیت، حتی عربی و غیر عربی ندارد، نه تنها ما به عنوان کشور امالقرا، مسلمانان آسیای میانه در کشورهایی نظیر مالزی و اندونزی، حتی مسلمانان چین نسبت به مسأله فلسطین مسئولیت دارند.
آیتالله قرهی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید با برپایی راهپیمایی روز قدس عمق اعتراض و انزجار خود را به نمایش بگذارند، بیان داشت: اصل مسأله فلسطین باید مسأله اول و اصلی جهان اسلام باشد، فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان به نظر بنده از الهامات الهی است، وجود این مرد الهی و نائب امام زمان(عج) از منبع قرآنی و وحی برای تهییج امت اسلامی و آزادسازی قبله اول مسلمانان استفاده کرد، اگر چه ممکن است این عنوان روز قدس دستور امام زمان(عج) باشد.
*تعبیر قدس عزیز از سوی حضرت امام خمینی(ره)/راز نامگذاری روز قدس
این مهدییاور نمونه ادامه داد: امام خمینی(ره) از تعبیر «قدس عزیز» استفاده کردند و فرمودند: «براى من یک مطلب به شکل معماست و آن این است که همه دول اسلامیه و ملتهاى اسلام مىدانند که درد چیست؟ مىدانند که دست اجانب در بین است که اینها را متفرق از هم بکنند، مىبینند که با این تفرقهها ضعف و نابودى نصیب آنان مىشود، مىبینند که یک دولت پوشالى اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده که اگر مسلمین مجتمع بودند و هر کدام یک سطل آب مىریختند، او را سیل مىبرد، مع ذلک در مقابل او زبون هستند».
مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه امام راحل(ره) در نامگذاری روز قدس با اتصال مسائل معنوی به مادی خواستند توجه مسلمانان را به این امر مهم جلب کنند، اظهار داشت: امام(ره) از این جنبه آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیدند تا به مسلمانان بفهمانند، میتوانند محاصرههای اقتصادی، تشنگی و گرسنگی در مقابل دشمن را تحمل کنند، همچنین فلسطین به عنوان جایگاه تعالی دین اسلام و به عنوان نخستین قبله مسلمانان همیشه مدنظر باشد و در این خصوص از تفرقه بپرهیزند.
*ناصبی نامیدن مردم فلسطین توطئه صهیونیسم است
وی با نفی ناصبی خواندن فلسطینیها، این موضوع را نقشه یهود و صهیونیسمها خواند تا مسلمانان به دست خودشان کشته شوند و افزود: در این شرایط باید اذهان را به سمت یاری مردم مظلوم غزه و کل فلسطین اشغالی برد، همچنین باید این مسأله را جا بیندازیم که کشوری به نام کشور اسرائیل نبوده و نیست، بلکه این کشور «فلسطین» نام دارد، هر کسی این کشور جعلی (اسرائیل) را به رسمیت شناخت، در حقیقت دستش در دست یهود است.
آیتالله قرهی با بیان اینکه امروز موشکها و کمکهای فنی ایران در غزه دیده میشود، ابراز داشت: امام المسلمین حضرت آیتالله خامنهای در نمازجمعه 14 بهمن سال 90 به این مسأله اشاره کردند و فرمودند: «هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است».
* «بهائیت و وهابیت» بازوان یهود در تحولات منطقه هستند
وی بهائیت و وهابیت را بازوان یهود در تحولات منطقه دانست و ادامه داد: وهابیت و بهائیت صد در صد تراشیده دست یهود و صهیونیسم است، امروز اینها نمیآیند در قضیه فلسطین کمک کنند، بلکه میگویند در ابتدا باید شیعیان را از بین ببریم، بعد میگویند باید عراق را آزاد کنیم، زهی خیال باطل، در واقع روح عملی این دو را نشان میدهد.
این استاد اخلاق با تأکید بر اینکه اتحاد مسلمانان باید در محور ولی باشد، بیان داشت: امروز حضرت آیتالله خامنهای را نه تنها رهبر ایران و شیعیان، بلکه ولی المسلمین باید دانست، فلسطینیها هم بدانند، کما اینکه مردم مصر اگر از فرامین امام المسلمین تبعیت نمیکردند، امروز سرنوشت مصر به اینجا کشیده نمیشد، چرا که متأسفانه آنها به سمت وهابیت و آلسعود رفتند، بنابراین این حمایت کردن، نیاز به محور دارد که محور اتحاد در جهان اسلام ولایت فقیه است که تنها مختص شیعه نیست.
وی خواستار مقابل به مثل تبلیغات رسانهای علیه رسانههای صهیونیسمی شد و ادامه داد: در مقابل سلاح تبلیغی دشمن باید سلاح تبلیغی خود را بیشتر کنیم، باید عمق جنایات و فجایع صهیونیستها افشا شود، باید آرمانهای یهود و حامی آنها را افشا کرد، مهم این است که حمایت از مردم مظلوم فلسطین مقطعی نباشد و همیشه استمرار داشته باشد تا به آرمان امام راحل(ره) و امام المسلمین که همان آزادسازی قدس شریف است، دست یابیم.