به گزارش صدای لنجان؛ چند روز پیش، انتشار ویدیویی از «سیدجواد هاشمی»، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان (که عمدتا نقشهای ارزشی ایفاء کرده) و به عنوان یک چهره مذهبی و متعهد شناخته میشود، به شدت جنجالی شد.
هاشمی در این ویدیو، با ادبیاتی که کاملا در تضاد با چهره مانوس و شناختهشدهی او برای مخاطبان است، مردم ایران را به خرید ملک در دوبی از شرکت اماراتی «داماک» دعوت میکرد.
حجم واکنشها و موضعگیریهای منفی نسبت به این ویدیوی سیدجواد هاشمی، که در شرایط اقتصادی کشور و مشکلات مالی بخش بزرگی از هموطنان، مردم را به خروج ارز از کشور و سرمایهگذاری در خاک یکی از دشمنان مرموز و پلید ایران، که اخیرا برادری خود را با رژیم صهیونیستی آشکار کرده، دعوت میکند، آن اندازه زیاد بود که هاشمی بعد از تنها ۴۸ ساعت، در ویدیوی دیگری، با عذرخواهی از ملت ایران با لحنی احساسی، نادم و بغضآلود، مدعی شد که گول یک دوست را برای حضور در این تبلیغ خورده است.
اما بخش بسیار مهمتر ویدیوی عذرخواهی سیدجواد هاشمی آنجا بود که او خبر داد که علاوه بر او، ۱۵۰ نفر از سلبریتیها و چهرههای معروف ایرانی هم برای این شرکت ویدیوی تبلیغاتی پر کردهاند!
این که چه هزینهی سرسامآوری برای پای کار آوردن این تعداد سلبریتی صورت گرفته، و اصولا چه شبکه تبلیغاتی قوی و کاربلدی این لشکر سلبریتیها را برای تبلیغ یک شرکت املاک اماراتی به خط کرده است، مسایل بسیار مهمی است که جا دارد و باید به بررسی ان پرداخت.
اما در وهله نخست، آشنایی با ماهیت شرکت «داماک» و مالک آن بسیار مهم است.
مالک شرکت «داماک»، که بزرگترین شرکت ساخت و ساز و املاک در حوزه خلیج فارس است، یک میلیاردر اماراتی به نام «حسین سجوانی» است که شرکت را به صورت خانوادگی اداره میکند. روزنامه «تایمز اسراییل» در گزارشی با موضوع حذف تدریجی قوانین اسلامی در امارات به بهانه احیای رونق اقتصادی این کشور، از حسین سجوانی، مالک بزرگترین شرکت ساخت و ساز در دبی، نقل قول میکند و شرکت او را، شریک تجاری ترامپ و سازنده «باشگاه و زمین گلف ترامپ» در دوبی معرفی میکند.
پایگاه خبری «عرب نیوز» در ۸ آوریل ۲۰۱۸ گزارش داد که پسران دونالد ترامپ در جشن عروسی دختر حسین سجوانی، مالک داماک، شرکت کردند.
طبق این گزارش، حسین سجوانی، مالک داماک در توئیتر اعلام کرد که “افتخار داشته که در جشن عروسی دخترش، میزبان اریک ترامپ و دونالد ترامپ جونیور، پسران رییس جمهور آمریکا، بوده است. “طبق همین گزارش، در سال ۲۰۱۷، اریک ترامپ و دونالد ترامپ جونیور، به نمایندگی از پدرشان، در افتتاح دومین باشگاه بینالمللی گلف ترامپ در دبی، که توسط داماک ساخته شد، حضور داشتند.
پسران ترامپ در کنار حسین سجوانی، افتتاح باشگاه گلف ترامپ در دوبی، فوریه ۲۰۱۷
در این گزارش، حسین سجوانی به عنوان میلیاردر اماراتی و شریک مجموعه اقتصادی ترامپ معرفی شده است.
روز ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱، سی ان ان گزارش داد که مالک داماک به دنبال گسترش تجارت و شراکت خود با ترامپ در آمریکاست. گزارشگر سی ان ان به طعنه نوشت که گرچه مدیریت «شرکت آمریکا» به زودی از دست ترامپ خارج میشود، اما دستکم یکی از شرکای بینالمللی او، پای ترامپ ایستاده است: حسین سجوانی
طبق این گزارش، سجوانی اعلام کرد که علیرغم نقش ترامپ در تحریک هوادارنش به خشونت در محاصره ساختمان کنگره، او قصد دارد شراکت خود را با مجموعه اقتصادی خانواده ترامپ توسعه دهد. سجوانی در حال ساختن دومین زمین گلف بزرگ برای ترامپ با عنوان «باشگاه جهانی گلف ترامپ» در دوبی است.
سجوانی در گفتگو با بخش تجارت سی ان ان گفت:
گزارشگر سی ان ان در این گزارش با تعجب مینویسد که در حالی که بسیاری از بانکها و شرکتهای بزرگ آمریکایی، بعد از رسوایی محاصره کنگره توسط هواداران ترامپ، توقف یا محدود کردن روابط خود را با سازمان اقتصادی ترامپ اعلام کردهاند، این نوع اعلام وفاداری میلیاردر اماراتی بسیار جای تامل دارد.
ترامپ و حسین سجوانی
سجوانی با تاکید به سی ان ان میگوید: من از گسترش روابط با برند ترامپ استقبال میکنم و به دنبال راههای بیشتر برای همکاری با آنها هستم.
او به خبرنگار رویترز نیز گفت که “بسیار، بسیار خوشحال” است که با سازمان اقتصادی ترامپ شراکت دارد.
البته سجوانی، زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ و در بدو ورودش به کاخ سفید اعلام کرد که ورود مسلمانان را به آمریکا ممنوع میکند و سیل انتقادات و واکنشها از سوی مسلمانان علیه او به راه افتاد، به شدت و متعصبانه از ترامپ و تصمیم او دفاع کرده بود و وجود هر گونه تبعیض و نژادپرستی را در سیاستهای ترامپ رد کرد.
در ژانویه ۲۰۱۸، وقتی قانون مالیاتی ترامپ (که شامل تخفیف کلان یا بخشش کلی مالیات شرکتهای بزرگ و سرمایهداران کلان میشد) در کنگره به تصویب رسید، سجوانی به عنوان بزرگترین شریک تجاری ترامپ در منطقه خلیج فارس، اعلام کرد که قصد دارد از این فرصت استفاده کرده و فعالیتهای شرکت خود را در آمریکا گسترش دهد.
حسین السجوانی، دوست صمیمی و شریک اقتصادی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی است. سجوانی از حامیان مالی اصلی بنیاد «طرحهای جهانی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» و به طور خاص «طرح امیدسازان عربی» است که توسط این بنیاد راهاندازی شده است.
نکته بسیار مهم (به ویژه از منظر امنیتی) این که داماک، همزمان با تبلیغات سرسامآور خود در ایران، برای جذب سرمایههای ایرانیان و تشویق آنان به خرید ملک در امارات، در حال تبلیغ در سرزمینهای اشغالی، برای جذب سرمایهداران و خریداران ملک رژیم صهیونیستی به سرمایهگذاری در امارات هم هست.
فقط این را در نظر بگیرید، که شرکت داماک، به عنوان بزرگترین شرکت سازنده در امارات، نیمی از یک شهرک مسکونی را به خریداران ایرانی (از اقشار مختلف هنرمند، سیاستمدار، تاجر و… و.) و نیمی دیگر را به خریداران رژیم صهیونیستی اختصاص دهد. جدای از همه ملاحظات امنیتی برای سوار شدن سرویسهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی روی ایرانیها، نفس این «آمیختگی»، یک گام نمادین و در عین حال عملی برای «نرمالیزاسیون» روابط بین ایران و رژیم غاصب و جنایتکار و جعلی اسراییل است.
حقیقت آن است که بعد از آن که سرمایهگذاری سنگین و چند صد میلیاردی شیخنشینهای حوزه خلیج فارس روی دونالد ترامپ و هزینههای گزاف برای ضربهزدن به منافع جمهوری اسلامی و محور مقاومت، به نتیجه مورد انتظار برای حمله نظامی آمریکا و متحدان آن به ایران نرسید و در نهایت برخلاف انتظارها، ترامپ رییس جمهور یک دورهای آمریکا شد، مدتی است که این شیخنشینها، و در راس آنان امارات متحده عربی، توجه و تمرکز خود را روی رژیم صهیونیستی متمرکز کردهاند و قصد دارند این رژیم را به عنوان یک متحد استراتژیک نظامی-امنیتی علیه نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی، جایگزین رژیم ایالات متحده کنند. اخبار و گزارشهای آشکار و پنهان اطلاعاتی حاکی از ان است که ابعاد پیوندهای نظامی و امنیتی چراغخاموش و پشتپردهی امارات با رژیم اسراییل، بسیار عمیقتر و گستردهتر از آن است که در ظاهر به نظر میرسد و امارات عملا خاک خود را در جهت ضربه زدن به منافع ملت ایران، در اختیار صهیونیستها گذاشتهاند.
در چنین شرایطی، به ناگهان شبکههای ماهوارهای ظاهرا «سرگرمی» فارسیزبان که برای ایران برنامه پخش میکنند و عمدتا مالکیت آنها (مستقیم یا غیرمستقیم) با میلیاردرهای اماراتی یا سعودی است، پر میشود از تبلیغات شرکت «داماک» که هموطنان ما را به خرید ملک در امارات دعوت میکنند و از داشتن سرویس خدمات گسترده به فارسی برای مشتریان ایرانی خبر میدهند. این در حالی است که طبق قانون امارات، اتباع بیگانه به هیچ وجه نمیتوانند مالکیت زمین در این کشور بسیار کوچک داشته باشند! چندین سال پیش (حوالی سال ۲۰۰۷)، یک شرکت املاک در دوبی، با استفاده از برخی چهرههای ورزشی معروف کشور، تبلیغات سنگینی برای خرید ملک در دوبی صورت داد و بسیاری از هموطنان به هوای خانهدار شدن توسط این شرکت، پولهای خود را به آن سپردند و لابد لازم به گفتن نیست که سرمایههای کلان ایشان، به واسطه قوانین مالکیت در امارات، به فنا رفت.
جالب اینجاست که همزمان با شبکههای ماهوارهای، یک شبکه گسترده تبلیغاتی برای داماک در داخل کشور به راه میافتد و به ادعای سیدجواد هاشمی، بیش از ۱۵۰ سلبریتی را به تبلیغ برای این شرکت اماراتی میکشانند.
چند سالی است که امارات، در همکاری تنگاتنگ و نزدیک با سرویسهای جاسوسی دشمنان ایران، راه نفوذ، شبکهسازی و جاسوسی در ایران را، آن هم در حوزههایی ظاهرا کمتر ملتهب و توجهبرانگیز در پیش گرفته است. در ۱۶ فرودین ۹۷، مشرق در گزارشی تفصیلی، به نفوذ گسترده و عجیب موسسات وابسته به محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و نایب فرمانده کل قوای مسلح امارات متحده عربی، یکی از ضدایرانیترین شیوخ حوزه خلیج فارس در بخش محیط زیست ایران پرداخت. بن زاید، دوست صمیمی و شریک اصلی بن سلمان در طرحهای ضدایرانی دوران ترامپ، و عضوی از مافیایی که دونالد ترامپ را در آمریکا به قدرت رساندند، بود.
حال که پیوندهای عمیق و قدیمی امارات با رژیم اشغالگر قدس، از پرده بیرون افتاده و رسمیت یافته، قطعا تحرکات و اقدامات ضدایرانی حاکمان اماراتی برای ضربه زدن به منافع ملی ایران، در همراهی و هماهنگی کامل با صهیونیستها، وارد مراحل جدیدی شده است. بدیهیترین منطق عقلانی و یک حساب سرانگشتی دو دوتا، چهارتا، ایجاب میکند که مسوولان کشور نسبت به تحرکاتی که از سوی اماراتیها و عوامل آنان در داخل کشور صورت میگیرد، دقت نظر و هوشیاری کامل داشته باشند، چه برسد به این که این تحرکات از سوی شرکتی صورت میگیرد که بزرگترین شریک تجاری امپراتوری مالی ترامپ که قطعا با دیگر اعضای مافیای گانگستری «زرسالاران جهانوطن» در منطقه غرب آسیا (از جمله بنیامین نتانیاهو) ارتباط تنگاتنگ دارد، مالک آن است.
منبع:مشرق
انتهای پیام/