به گزارش صدای لنجان؛ میثم محمدی با اشاره به رویکرد شهرداری در خدمترسانی شایسته و بالا بردن کیفیت زندگی شهری، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی ها و حرکت شهرهای مختلف جهان به سمت شهر هوشمند ، شهرداری زرین شهر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف کاهش مراجعات و اتلاف وقت شهروندان در ساختارهای اداری، همچنین شفافیت در امور، الکترونیکی کردن فرآیندهای ارائه خدمات به شهروندان را دنبال کرده است.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه شهرداریها طبق قانون وظایف مشخصی بر عهده دارند که چنانچه، هر کدام از این وظایف به سمت فرآیندهای الکترونیکی هدایت شود، پیشرفت بزرگی در آن شهرداری ایجاد خواهد نمود، افزود: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند افزایش سطح کیفیت زندگی شهری در گرو هوشمندسازی است، از طرفی با شیوع ویروس کرونا فرایند هوشمندسازی ساختارهای شهری مسئلهای است که ضرورت آن بیش از گذشته احساس میشود.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم به منظور کاهش بروکراسی اداری در مسیر تحقق و تبدیل به شهرداری الکترونیک گام برداریم، تصریح کرد: برهمین اساس با تلاش جهادی به گونه ای عمل شد که شرایط مناسبی برای هوشمندسازی شهرداری زرین شهر فراهم شود تا خدماتی که امکان ارائه آنها به صورت غیرحضوری وجود دارد توسط شهرداری انجام شود.
محمدی با تاکید براینکه باید به سمت بهرهمندی از فرایندهای مبتنی بر تکنولوژی که بخشی از تفکر شهر هوشمند است گام برداشت، تشریح کرد: بخاطر اهمیت این موضوع و ضرورت ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان با هدف افزایش رفاه آنان، شهرداری زرین شهر گامهای نخست دستیابی به شهرداری الکترونیک را با تهیه سند راهبردی و همچنین تأمین زیرساختهای موردنیاز با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال شامل تامین سرورهای اطلاعاتی، ایجاد زیرساخت های شبکه های ارتباطی، تهیه ی سوئیچ های مورد نیاز، تجهیزات امنیتیو ….مستحکم و استوار برداشت تا زمینهساز تحقق شهرداری الکترونیک باشد و ثمرات آن نصیب مدیریت شهری و شهروندان گردد.
شهردار زرین شهر با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های شهر هوشمند به تشریح برخی از خدمات صورت گرفته در زمینه شهرداری الکترونیک و سامانه ارزیابی عملکرد پرسنل پرداخت و یادآور شد: در این سامانه درجهت نظارت و بهبود سطح کیفی عملکرد پرسنل شهرداری، نمرات ارزیابی عملکرد پرسنل توسط مسئول مربوطه در سیستم ثبت می گردد و نمرات ارزیابی هر بخشی نیز توسط شهردار و معاونین مربوطه در سامانه وارد میشود که این نمرات مبنای محاسبه اضافه کاری پرسنل بوده و افراد با مراجعه به سامانه مذکور امکان مشاهده نمرات ارزیابی خود را خواهند داشت.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه های دورکاری و مشاهده فیش حقوقی پرسنل شهرداری عنوان کرد: از طریق این سامانه ها امکان مشاهده فیش حقوقی فراهم گردیده است و پرسنل اداری شهرداری امکان دسترسی به کارتابل اداری خود را خواهند داشت و کلیه فرآیند ایجاد نامه، مشاهده، ارجاع و پیگیری نامه از این طریق قابل انجام است.
محمدی با بیان اینکه سامانه تردد هم از دیگر سامانه هایی است که با هدف تحقق شهرداری الکترونیک ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در این سامانه امکان مشاهده ساعات تردد و همچنین ارسال درخواست هایی نظیر مرخصی و ماموریت فراهم گردیده است که البته در این سامانه امکان مشاهده گزارش ساعت تردد پرسنل برای مسئول مربوطه نیز فراهم گردیده است.
شهردار زرین شهر ضمن ابراز امیدواری از تحقق شهرداری الکترونیک در آینده ای نه چندان دور اظهار کرد: به زودی چند سامانه دیگر جهت استفاده شهروندان عزیز زرینشهر نیز در وبسایت شهرداری قرار خواهد گرفت که این امکان را به مراجعهکنندگان میدهد تا تحت سیستم وب و با استفاده از مرورگرهای اینترنتی بدون مراجعه به شهرداری خدمات مورد نیاز را دریافت کنند،
وی با اشاره به اینکه استفاده از نرم افزارهای جدید باعث می شود شهروندان با استفاده از وب سایت شهرداری زرین شهر امکان ثبت درخواست داشته باشند عنوان کرد: سامانه تحت وب ۱۳۷ شهرداری زرین شهر جهت ارائه خدمات الکترونیکی از قبیل پیگری و ثبت درخواست شهروندان، عضویت و مشاهده درخواست های ثبت شده، اعلام نظر در خصوص کارهای انجام شده و سرویس پیگیری درخواست ها و پاسخ دهی بصورت پیامک به زودی بر روی وبسایت شهرداری و بصورت نرم افزار کابردی تلفن همراه فعال خواهد شد.
انتهای پیام/