به گزارش لنجانا به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، ˈمجید منصوریˈ با بیان اینکه شرایط بازار خودرو در ایران انحصاری است،گفت: خودروسازان به جای افزایش تیراژ و کیفیت و کاهش هزینه ها در زنجیره تامین،خیلی راحت قیمت خودرو را افزایش می دهند و وقتی قطعه ساز و معدن قیمت ها را بالا می برد خودروساز نسبت به آن بی تفاوت است در حالی که خودروساز باید علت یابی کند و قیمت قطعات را کاهش دهد.
وی با بیان اینکه شرایط بازار خودرو رقابتی نیست خاطرنشان کرد:اگر بازار خودرو رقابتی بود و خودروساز خارجی در کشور حضور داشت،خودروسازان داخلی در رویه های خود تجدید نظر می کردند و سعی می کردند هزینه های زنجیره تامین را کاهش دهند.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از کاهش تعرفه واردات خودرو اظهار کرد:دولت مصوبه ای داشت که بر اساس آن تعرفه واردات خودرو سالانه 5 درصد کاهش و به 25 درصد می رسید در حالی که در زمان وزیر سابق صنعت معدن و تجارات یک بار این تعرفه اعمال شد و طی دو سال اخیر کاهش تعرفه اعمال نشده است.
به گفته نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، از این مصوبه برداشت های متفاوتی می شود و دولت معتقد است مجلس با این مصوبه مخالف است و باید در این زمینه به سوابق قانونی مراجعه کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان کاهش سالانه 5 درصد در تعرفه واردات خودرو را منطقی عنوان کرد.
منصوری در پاسخ به این سوال که گزارش های تحقیق و تفحص از صنعت خودرو چه بازخوردی در این صنعت داشته است گفت:شرکت های خودروساز وابسته به یک فرد نیست که بازخورد فوری از جانب آنها مشاهده شود بلکه این شرکت ها سهامی و دولتی هستند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در این گزارش ها بررسی می شود که حق چه کسی اعم از تولید کننده سهامدار و یا مصرف کننده ضایع شده است بنابر این باید از این گزارش ها استقبال شود.
به گزارش ایرنا،احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرده است که اگر هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم روی بهای خودرو تاثیر نگذارد، با این حال قیمت خودرو بین 5 تا 15 درصد افزایش قیمت خواهد داشت.