به گزارش صدای لنجان؛ حجت الاسلام حسن صفرزاده ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه زاینده رود اظهار کرد: برای جلوگیری از گرانی افسارگسیخته باید با عوامل گرانی مبارزه کرد نه با گرانی، چرا که مبارزه با گرانی مبارزه با معلول است و نتیجهای در بر ندارد.
امام جمعه زاینده رود با بیان اینکه با برخوردهای موردی در خصوص گرانی چیزی حل نمی شود، خاطرنشان کرد: با بازرسی و بگیر و ببندهای موردی نمیشود با گرانی مبارزه کرد چون نه امکان دارد نه نتیجه دارد و نه اثری بر آن مترتب است.
وی با بیان اینکه قیمت باید علمی، منطقی و مردمی کنترل شود، تصریح کرد: باید بگونهای عمل شود که با گشایش معیشت، رفاه عمومی، اصلاح سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگسازی صحیح و با کمک آموزههای دینی قیمتها واقعی شود تا گرانفروشی به عنوان یک ضد ارزش به حساب بیاید و کسی انگیزه گرانفروشی پیدا نکند.
خطیب نماز جمعه زاینده رود با تاکید بر جنگ اراده ها در نسل جدید، متذکر شد: امروز ایران اسلامی در برابر نسل چهارم جنگ که از آن به جنگ نوین یاد میشود قرار دارد، در نسل چهارم جنگ، افکار و ارادهها مورد حمله قرار میگیرد.
وی تشریح کرد: امروز نظام سلطه برای این که با هزینه کمتر و با منفعت بیشتری بر کشورها مسلط شود و اموال ملتها را به راحتی غارت کند، راهکارهای جنگی خود را تغییر داده است، در حقیقت ماهیت استعمار و نظام سلطه تغییر نکرده بلکه چهره ی خود را تغییر داده است و همین امر موجب فریب افکار عمومی شده است.
امام جمعه زاینده رود با بیان اینکه تا دیروز استعمار به قدیم و جدید تقسیم میشد ولی امروز به استعمار نو و استعمار فرانو تقسیم شده است، اظهار کرد: در نسل چهارم جنگ یا جنگ نوین نظام سلطه با انبوه اطلاعات دروغ، انبوه آمارهای غلط، سیاهنمایی، عوامفریبی و اتهامزنی به میدان آمده است.
صفرزاده ایجاد احساس خستگی از وضعیت موجود و القا آن در مردم را یکی ترفندهای دشمنان برشمرد و تصریح کرد: دشمنان نسل جدید کشورمان را نسبت به وضعیت موجود بدبین میسازند و با بروز یک اشکال و بیتدبیری تمامی پیاده نظام خود را برای براندازی حکومت به میدان میآورند نظیر آنچه امروز در کشورهای مقاومت اتفاق افتاده است.
وی با توجه به درپیش بودن روز دانشجو یادآور شد: جنبش دانشجویى در ایران اسلامی همیشه ماهیت ارزشی، حماسی، آرمانخواه، آزادیخواه و عدالتخواهانه داشته، البته اگر بخواهیم دانشجو را در قاب یک جنبش ارزشمند ببینیم الزاماتی دارد، هم باید جهادش علمى باشد و هم باید فعالیتش جهادی باشد.