به گزارش لنجانا به نقل از مهر، ماسوری ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: استان اصفهان بعد از هرمزگان و یزد رتبه سوم حمل و نقل ریلی در کشور را به خود اختصاص داده است اما معتقدم به جایگاهی بالاتر نیز می تواند ارتقا پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه رفع گلوگاههای ترافیکی از برنامه های اصلی این اداره در سال 1391 و سال جاری بوده است، افزود: پنج ایستگاه از جمله در شهر های گز،ده آباد، و محمد آباد بازگشایی شده است.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان ادامه داد: فرسودگی ریل ها نیز از مشکلات حمل و نقل ریلی استان محسوب می شود که با تراش ریل های فرسوده این معضل را تاحدی رفع نموده ایم اما با ورود ریل جدید به استان این جایگزینی ادامه خواهد یافت.
دو قطار به مجموعه راه آهن اصفهان افزوده شد
ماسوری با اشاره به اضافه شدن دو قطار به مجموعه راه آهن استان اصفهان در سال جاری گفت: تمامی قطار هی مسیر اصفهان – مشهد لوکس و دارای بهترین امکانات برای مسافران است.
وی افرود: معتقد به ارتقای خدمات رسانی هستم و برای تحقق این امر مصمم شده ایم که ایستگاهها و سکو های اصفهان وکاشان را از حیث ارتفاع و زیباسازی ظاهری تغرات اساسی داده و سالن های مجهز ترمینال برای آن ایجاد نماییم.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان در ادامه سخنان خود با تاکید بر ظرفیت بالای بار تولیدی فولاد در استان اظهار داشت: بخش زیادی از محموله های تولیدی ذوب آهن و فولاد مبارکه از طریق جاده ها انتقال می یابد که این امر موجب بروز تصادفات مرگبار در جاده ها شده است که اگر مسیر راه آهن زرین شهر به میبد در استان یزد دو خطه شود علاوه بر رفع خطرات ذکر شده ظرفیت انتقال فولاد از این محور نیز دو برابر می شود.
ماسوری یادآور شد: اجرای این طرح نیازمند هزینه 500 میلیارد تومان اعتبار است که فقط اجرای آن با ورود بخش خصوصی میسر می شود.
وی افزود: راه آهن بافق یزد به بندر عباس دو خطه است و اگر مسیر میبد به بافق نیز دوخطه شود وضعیت بهتری در این عرصه رقم خواهد خورد.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان با بیان اینکه مطالبات توسعه صنعت ریل از طرف جامعه بحق است،گفت: نگاه در توسعه این صنعت باید ملی باشد نه بر اساس مصالح منطقه ای و فشار های نمایندگان برخی استان ها تا پروژه ها نیز سودی برای جامعه داشته باشد و هزینه بیهوده صرف نگردد.
ماسوری با بیان اینکه باید حمل و نقل ریلی بار و مسافر دو حیطه مجزا تلقی شود، ادامه داد: استان اصفهان در کریدور حمل و نقلی مرکز کشور واقع شده و باید سایتگذاری حمل مسافر بر محوریت توسعه راه آهن برای شهر های تهران،تبریز،اصفهان،شیراز ومشهد و همچنین اتصال آن به استان خوزستان و نواحی غربی کشور عملی شود.
وی افزود: در حال حاضر حدود 9 هزار کیلومتر خط ریلی در استان در دست احداث است.