به گزارش لنجانا حسن ماسوری در گفتوگو با فارس با اشاره به برنامههایی که در دستور کار اداره کل راهآهن استان قرار دارد، اظهار کرد: مطالعات مربوط به دو خطه کردن مسیر میبد به زرینشهر از جمله این برنامهها بوده که دو خطه کردن این مسیر با توجه به افزایش ظرفیت بار فولاد مورد نیاز است.
وی افزود: این عملیات توسط فاینانس یا BUT انجام میشود و به اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان نیاز دارد.
مدیرکل راهآهن استان اصفهان تصریح کرد: انجام پروژه دو خطه کردن میبد به زرینشهر در صورت تامین اعتبار صورت خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: بازگشایی چهار ایستگاه در محور اصفهان به کاشان و بازسازی خطوط دو خطه زرینشهر از دیگر برنامههای در دستور کار این اداره محسوب میشود.
ماسوری با بیان اینکه در حال حاضر تمام واگنهای خطوط ریلی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، تاکید کرد: در حال حاضر نیز فرصتهایی در زمینه ارتقای کیفیت و افزایش خطوط ریلی و ناوگانها در اختیار این مجموعه قرار دارد که با اختصاص وام به بخش خصوصی در اختیار آنها قرار میگیرد.
وی ادامه داد: در زمینه ایمنی نیز برنامههایی از جمله بازسازی خطوط، نظارت مستمر، اجرای دقیق قوانین، کنترل و بازرسیهای نامحسوس در حال انجام است که این موضوع میتواند نتایج مطلوبی داشته باشد.
مدیرکل راهآهن استان اصفهان گفت: افزایش سرعت وابسته به شعاع قوسها بوده که امکان انجام افزایش سرعت در خطوط قبلی وجود ندارد و باید تغییر مسیر انجام شود، اما خطوط ریلی سریعالسیر اصفهان – تهران در دست اجرا است و قطار سریعالسیر اصفهان – تهران تا دو سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
وی اظهار کرد: تاکنون عملیات زیرسازی خط سریعالسیر اصفهان – تهران انجام شده و اقدامات روسازی آن نیز تا یک سال آینده انجام میشود.