به گزارش صدای لنجان؛ برای اولین بار در کشور تلاشگران ذوب آهن اصفهان در کارگاه نورد ۶۵۰ یا همان کارگاه تولید ریل ملی موفق به تولید ریل ۵۴E۱ مطابق با استاندارد EN-۱۳۶۷۴ برای بهره برداری در متروی کلان شهر تهران شدند.
اخبار شهرستان » ریل ۵۴E۱ ذوب آهن اصفهان، متروی تهران را از واردات ریل بی نیاز کرد
18:56 - پنجشنبه 05 آگوست 2021
ریل ۵۴E۱ ذوب آهن اصفهان، متروی تهران را از واردات ریل بی نیاز کرد
برای اولین بار در کشور تلاشگران ذوب آهن اصفهان در کارگاه نورد ۶۵۰ یا همان کارگاه تولید ریل ملی موفق به تولید ریل ۵۴E۱ مطابق با استاندارد EN-۱۳۶۷۴ برای بهره برداری در متروی کلان شهر تهران شدند.
دیدگاهتان را بنویسید
اخبار شهرستان
- ضرورت پیش ثبت نام متقاضیان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی/پنجره پیشثبتنام از ۱۶ مرداد گشوده میشود
- زمین جایگزین برای احداث بزرگترین بیمارستان جنوب غرب استان اصفهان در لنجان انتخاب شد
- آیین گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان لنجان برگزار شد
- ترویج محافل قرآنی باعث اعتلاء و رشد روح انسان می شود
- برگزاری روز قدس یک هفته زودتر
- از اشتغال و توانمندسازی مددجویان تا ساخت مسکن برای نیازمندان
- سهم هر دستگاه در تحقق شعار و فرمان مقام معظم رهبری باید مشخص گردد
- اولین جلسه شورای اداری شهرستان لنجان در سال ۱۴۰۲+ تصاویر
- نظارت میدانی بر بازارهای لنجان+ تصاویر
- بازار ، میدان جدید جنگ ترکیبی دشمن
- عزم ذوبآهن اصفهان برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال
- حمایت دادگستری اصفهان از ذوب آهن در راستای حذف موانع تولید
- همیاری در آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد اصفهان
- برگزاری مراسم تکریم ومعارفه مدیرعامل ذوب آهن اصفهان
- تقدیر رئیس قوه قضاییه از ذوب آهن اصفهان
- اهدای بسته های معیشتی با پشتیبانی کارکنان ذوب آهن اصفهان
- آغاز اولین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ذوب آهن اصفهان
- فینال مسابقات والیبال داخلی ذوب آهن با حضور مدیرعامل
- در ساخت قطعات و تجهیزات صنعت فولاد سرآمدیم
- نیروی انسانی متخصص و متعهد؛ نقطه قوت اصلی ذوب آهن اصفهان
- افتتاح و کلنگزنی ۶۶ پروژه همزمان با ایامالله دهه فجر در لنجان
- حمایت از هنرمندان بومی لنجان
- دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است
- صعود گاندوها با انتقام سخت از بیروت
- قهرمانی بانوان ذوب آهن اصفهان در مسابقات آمادگی جسمانی
- برگزاری همایش جهادگران فاطمی و حیدریون تولید
- تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در ذوب آهن اصفهان
- پروژه تصفیه خانه پساب ذوب آهن اصفهان تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد
- ایجاد شبهه، یکی از اهداف دشمن در جنگ ادراکی است
- طبیعت زیبای پاییزی لنجان از قاب دوربین/تصاویر
نظرسنجی
در حال حاضر نظرسنجی نداریم.
مهرداد تولائیان معاون بهر برداری ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت : پیرو تولیدات ریلی ذوب آهن ، از جمله ریل های ۶۰E۱ و U۳۳ برای خطوط راه آهن ، ریل S۴۹ برای متروی بهارستان ، ریل R۱۸ برای معادن و ریل زبانه سوزن ، ۱۲ مردادماه ریل ۵۴E۱ نیز برای مترو کلان شهر تهران تولید شد تا کشور از واردات این نوع ریل بی نیاز شود .
وی با اشاره به کیفیت مطلوب ریل ذوب آهن اصفهان که در خطوط ریلی کشور به کارگرفته شده است ، افزود : ریلی که امروز تولید شد ، پس از کنترل ، بازرسی و بارگیری برای مترو تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه ای برخوردار است ،ارسال می شود .
علی عبداللهپور مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه نیز در این خصوص گفت : در گذشته از ریل ۶۰E۱ ذوب آهن اصفهان استفاده کرده ایم که از کیفیت بالایی برخوردار است و قطعاً با توجه به اینکه تولید ریل ۵۴E۱ نیز بر اساس استانداردهای بین المللی است ، کیفیت بسیار مطلوبی دارد .
وی افزود : در متروی تهران تنها جهت تعمیرات و نگهداری سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل ۵۴E۱ نیاز داریم که قطعاً شرکت ساخت نیز جهت توسعه خطوط ریلی متقاضی این محصول است .
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه ، این مترو را اولین متقاضی ریل ۵۴E۱ از ذوب آهن اصفهان معرفی کرد وافزود : سایر متروهای کشور از جمله قطار شهری مشهد ، متروی اسلامشهر و سایر شهرها نیز به زودی متقاضی این ریل خواهند بود .
عبداللهپور ، تولید ریل در ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم را یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی دانست و گفت : قبلاً ریل مترو از کشور اطریش وارد می شد که با شدت گرفتن تحریم ها ، به ناچار از کشورهای روسیه و ترکیه ریل وارد کردیم که از آن کیفیت برتر برخوردار نبود هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد .
وی افزود : در شرایط تحریم که مشکلات مالی نیز وجود دارد ، دغدغه تامین ریل یکی از مهمترین مسائل ما است و به تدریج تامین آن حتی از کشورهای روسیه و ترکیه هم سخت شد .
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه افزود : تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نه تنها صرفه جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می شود ، بلکه دغدغه ما برای تامین ریل را از بین برد و مهمتر از همه اینکه ، وابستگی ما در حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش داد .
محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن نیز گفت : در ادامه برنامه تولید ریل در نورد ۶۵۰ و تکمیل سبد ریل کشور ،هدف ما در این ماه تولید ریل ۵۴E۱ بود که امروز ۱۲ مردادماه تست شد و مطابق استاندارد EN۱۳۶۷۴ به هدف رسیدیم .
وی با اشاره به سابقه ذوب آهن در تولید ریل S۴۹ برای متروی بهارستان اصفهان ، اظهار داشت : از خصوصیات این ریل که مخصوص مترو هست و در مترو تهران به کار می رود ، استحکام و مقاومت بیشتر است که میزان تحمل بار مسافری بالایی را دارد .
وی افزود : سفارشی که در حال حاضر داریم کمتر از هزار تن است، تولید انبوه این ریل کیلد خورد و با توجه به استفاده از این ریل در مترو تهران ، قطعاً سفارش های بعدی را هم خواهیم داشت .
علیرضا مهرابی سرپرست کارگاه ۶۵۰ نیز اظهار داشت : نسبت به ۶۰E۱ ابعاد کوچک تری دارد ، به همین دلیل تولید آن سخت تر است .
وی با اشاره به اینکه ریل تولیدی ذوب آهن همه مشخصات یک پروفیل قابل ارسال برای مصرف را دارد ، افزود : در نورد رسیدن به ابعاد پروفیل ۵۴E۱ سخت تر از سایر ریل ها است به همین دلیل پروسه طراحی این ریل زمان بسیاری برده و سپس تراش غلتک صورت گرفت تا در نهایت به جمع بندی نهایی برای تولید رسیدیم .