به گزارش لنجانا به نقل از خبرگزاری دانشجو ، یکی از بازیهایی که به نمایشگاه بزرگ E3 2013 راه پیدا کرد، بازی«شبگرد» است. این بازی از بین بسیاری بازی دیگر توانست نامزد بهترین بازی مستقل این نمایشگاه را نیز به خود اختصاص دهد.
بازی شبگرد به دست استودیوی PardisGame Studios ساخته شده و شرکت پردیس رایانه مهر این بازی را تنها بر روی پلتفرم pc در سال 2013 منتشر خواهد کرد.
به گفته مدیر طراحی این بازی شبگرد نامی است که مردم روی شخص ناشناسی که شبانه خلافکارهای شهر را نابود میکند، گذاشته اند. کسی که از تاریکی شب برای مبارزه با تبهکاران استفاده میکند.
در این بازی سعی شده تا با تیم کوچک و بودجه محدود، به استانداردهای مرسوم یک بازی تیراندازی سوم شخص برسد که واقعا کار سختی است.
در این بازی روی شخصیت «شبگرد» و داستان بسیار کار شده است و این بازی جزو معدود عناوین ایرانی است که داستان آن نقش کلیدی در جذب مخاطب را ایفا میکند.
«شبگرد» از نظر استاندارد جهانی، جزو بازی های کوچک مستقل دسته بندی می شود. با این حال، این بازی با بودجهای به مراتب پایین و تیم بسیار کوچک توانسته انتظارات را در حد خوبی برآورده کند.
تعداد افرادی که به طور مستقیم و تمام وقت روی این پروژه کار کرده اند (بدون احتساب تیم موسیقی و دوبلاژ)، 20 نفر است.
بازی بین 4 تا 5 ساعت بوده و هسته اصلی آن هم اکشن رو به جلو با درگیری های تن به تن است.
این بازی دارای 40 دقیقه میان پرده Real-Time خواهد است که در بین آن ها صحنه های سینمایی جذابی نیز وجود دارند. این صحنه ها به قدری دقیق و کامل هستند که مانند یک انیمیشن کوتاه باشند.
سبک بازی
سبک اصلی بازی شبگرد اکشن، ماجرایی، سوم شخص است.
نقاط قوت بازی
از ویژگی های این بازی میتوان به مبارزات تن به تن، حل معما و محیط های بزرگ و پرجزییات اشاره کرد. همچنین با توجه به گفتهی سازندگان محیط های بازی تنوع بسیار بالایی دارند و بسیار زیبا کار شده اند. گرافیک تکنیکی و هنری بازی نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
موسیقی بازی توسط پیام آزادی، از بهترین موزیسین های بازی های رایانه ای ایرانی کار شده و حضور گویندگان بهنامی مانند آقای علیمردانی، در کنار افکت های صوتی اختصاصی، نوید کاری قدرتمند از این حیث را می دهد.
داستان بازی
این بازی داستان فردی را روایت می کند که بر اثر حادثه ای بدنش دچار سوختگی وحشتناکی شده و حافظه اش را هم از دست داده است.
همین موضوع باعث می شود با باندپیچی بدنش به شکلی جذاب فقط شب ها بیرون برود. سفرهای درون شهری شبانه او، مملو از درگیری با خلافکارانی است که ذره ذره آنچه از یاد رفته است به خاطرش بازمی گرداند.
برای روایت این سیر داستانی، از فلاش بک استفاده شده است. از المان های ثابت بازی هم پناه گرفتن و شلیک کردن است که پای ثابت شوترهای سوم شخص امروزی است.
همچنین قسمت هایی در قالب QTE نیز طراحی شده و انیمیشن های نسبتا جذابی هم برای برخوردهای از نزدیک و ناکار کردن دشمنان ساخته شده است.
قابلیتهای شخص اول
از قدرتهای در دست شبگرد، توانایی مارک کردن (علامت زدن) دشمنان در حالت صحنه آهسته و سپس گلوله باران آنهاست.
هر مرحله از بازی به یک باس فایت ختم می شود.
ساخت این بازی از سال 89، با سرمایه مشترک بین پردیس رایان مهر و بنیاد ملی بازی های رایانه ای آغاز و به زودی به بازار عرضه می شود. پیشرفت بازی طی این سه سال، واقعا حیرت انگیز است و امید می رود جایگاه درستش را بین مخاطبان ایرانی و حتی خارجی پیدا کند.