به گزارش لنجانا به نقل از تسنیم ، مسعود بنده خدا با بیان این مطلب اظهار کرد: در فاز اول خط یک بی.آر.تی از پل زندان تا میدان آزادی 20 پل جانمایی شده که 12 عدد آن احداث شده است.
وی با بیان اینکه 10 پل عابر پیاده نیز در فاز دوم خط یک بی.آر.تی از میدان آزادی تا میدان قدس احداث شده ، افزود: 5 پل عابر پیاده مکانیزه در فاز اول و 5 پل مکانیزه در فاز دوم خط یک بی.آر.تی احداث شده است.
مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان با بیان این که هزینه نصب پل عابر پیاده مکانیزه بالاست، تصریح کرد: شهرداری با مشارکت بخش خصوصی نصب پل های عابر پیاده مکانیزه را در دستور کار خود قرار داده است.
بنده خدا تاکید کرد: افزایش سرعت وسایل نقلیه و افزایش ایمنی عابرین پیاده از جمله مزایای احداث پل های مکانیزه در سطح شهر است.
درختان اطراف مادیها تنها با جریان آب در انهار زنده میمانند
شهردار منطقه 9 اصفهان با بیان اینکه شهرداری تمام توان خود را برای حفظ و حراست از این شاهرگ های حیاتی به کار می برد، گفت: با توجه به اینکه این درختان اطراف انهار منطقه 9 قطور هستند نیاز به آب فراوان دارند تا سیراب شوند لذا این درختان فقط با جریان آب در انهار زنده می مانند.
عبدالرسول امامی با بیان این مطلب گفت: با توجه به سابقه دیرینه و تاریخی انهار در اصفهان و هزینه های میلیاردی برای ساماندهی این شریان های تاریخی، با ادامه روند کم آبی و خشکسالی هویت مادیهای شهر اصفهان از بین خواهد رفت و لطمه های جبران ناپذیری به این رگ های حیاتی وارد خواهد شد.
وی با ابراز نگرانی از اینکه درختان قطور و کهنسال کنار مادی ها در معرض خطر و بحران قرار گرفته اند، افزود: بیش از 74 کیلومتر از مادیهای شهر در این منطقه قرار دارد لذا با جاری شدن آب در زاینده رود انتظار داشتیم در انهار منطقه 9 آب جریان یابد اما متاسفانه به دلیل وجود موانع این مهم انجام نشده است و درختان اطراف مادی ها را در معرض نابودی قرار داده است.
شهردار منطقه 9 اصفهان با بیان اینکه شهرداری تمام توان خود را برای حفظ و حراست از این شاهرگ های حیاتی به کار می برد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این درختان اطراف انهار منطقه 9 قطور هستند نیاز به آب فراوان دارند تا سیراب شوند بنابراین فقط با جریان آب در انهار زنده می مانند.