به گزارش صدای لنجان؛ مرتضی جعفری با بیان اینکه کل پروژه خط دوم ریلی بافق – زرین شهر ۵۳۷ کیلومتر است، اظهار کرد: بخش عمده این خط در استان اصفهان قرار دارد و تا کنون نیمی از خط دون آن بهرهبرداری شده است.
معاون بازرگانی و بهرهبرداری راهآهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امروز ۱۲۰ کیلومتر از این خط ریلی در استان اصفهان و ۶۲ کیلومتر در استان یزد به صورت همزمان توسط رئیس جمهور افتتاح شد و سال گذشته نیز ۹۰ کیلومتر آن افتتاح شد.
وی به تردد بالای حمل بار در این خط ریلی اشاره کرد و ادامه داد: پیش از این سالانه ۱۳ میلیون تن ظرفیت حمل بار در خط اول بود و با تکمیل خط دوم افزایش ظرفیت ۱۰۰ درصدی خواهیم داشت و بخش عمده آن تا آخر سال جاری تکمیل میشود.
جعفری احداث سه پل عظیم با امکان عبور خط عبوری رفت و برگشت بر روی رودخانه زاینده رود ( بلاک اصفهان به فیروزه و سید آباد به دیزیچه ) و نیز پل بزرگ روی اتوبان اصفهان _ شیراز ( جنب شهرک آزمایش ) از جمله پلهای مهم احداثی این طرح میباشد.
معاون بازرگانی و بهرهبرداری راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ارزش به روز شده پروژه فقط در این ۱۸۲ کیلومتر افتتاحیه ۵۳۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی بیان داشت: گلوگاهی ترین منطقه در کل این پروژه ( بافق تا زرین شهر) ایستگاه سیستان تا زرین شهر است که وجود ارسال مواد خام از سه اداره کل یزد و طبس و کرمان به دو قطب صنعتی فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان و نیز حجم وسیع صادرات و توزیع محصولات این دو شرکت از طریق بندر شهید رجایی هرمزگان است.
جعفری خاطرنشان کرد: همچنین جهت تعامل و همکاری به مردم حاشیهنشین راهآهن در منطقه اشکاوند و اصفهانک و فلاورجان و مبارکه چندین پل با دهانه کم به خواست فرمانداریها و نمایندگان مردم در مجلس و خواست شوراها تعریض و بزرگ شدهاند که میتوان به پل روستای جوزدان پل روستای زردنجان، پل روستای اشکاوند، پل باما، پل روستای علیشاهدان، پل تمندگان، پل دارافشان و پل روستای دستگرد اشاره کرد.
انتهای پیام/فارس