به گزارش لنجانا به نقل از فارس ، شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد، فروش این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی 0.1 درصد به علت کاهش ارزش ارزهای بازارهای نوظهور در برابر یورو کاهش یافت.
درآمد این شرکت در فاصله ماه های ژانویه تا مارس 2014 به 11.41 میلیارد دلار کاهش یافته است.
رکود و کاهش ارزش ارزهای محلی در روسیه، آمریکای لاتین و بخشی هایی از آسیا سبب بروز خسارت و کاهش فروش و تلاش برای افزایش قیمت این شرکت شده است.
اریچ هاسر از اعضای موسسه آی اس آی گفت: ما انتظار داشتیم که ارزهای خارجی با یک کاهش چشمگیر روبرو شوند اما انتظار نداشتیم که این کاهش تا این اندازه شدید باشد.
آمارهای سه ماهه دیگر خودروسازان بزرگ اروپا نیز پس از تبدیل درآمدها از ارزهای محلی به یورو، نشان از کاهش درآمدهای خارجی این خودروسازان دارد.
رنو اعلام کرده است که افزایش 2 تا 3 درصدی را برای کل سال در فروش داخلی خود پیش بینی می کند اما کاهش اندکی در بازارهای روسیه و برزیل خواهد داشت.
دومینیک تورمن مدیر ارشد مالی این شرکت در یک کنفرانس خبری به تحلیلگران و خبرنگاران گفت: فروش در بازار اروپا بهتر از پیش بینی ها بوده و این خبر خوبی است.
وی افزود: اما عوامل مختلفی نظیر توقف فروش در ایران، کاهش تقاضا در بازارهای نوظهور و نوسانات ارزی بر تجارت ما در نقاط دیگر جهان تاثیر منفی داشته است.
ال ام سی، موسسه تحقیقاتی در مورد شرکت های خودروسازی رو پنج شنبه هشدار داد که درآمدهای این صنایع به علت رکود در آمریکای لاتین، روسیه، اروپای شرقی و هند در معرض ریسک قرار دارند. رشد کندتر در بازارهای نوظهور سبب بروز فشار بر صنعت جهانی خودرو شده است.