به گزارش لنجانا به نقل از خبرگزاری تسنیم، در 16 دسامبر 1998 میلادی «روژه گارودی»، فیلسوف و نویسنده مسلمان فرانسوی بهجرم انکار جنایت علیه بشریت در کتاب خود بهنام «اسطورههای بنیادین سیاست اسرائیل»، در دادگاه تجدید نظر پاریس محکوم شد.
گارودی در این کتاب ثابت کرد که صهیونیستها با نازیها در جنگ جهانی دوم همکاری داشتند و صهیونیستها برای جلب نظر افکار عمومی جامعه بین المللی برای تأسیس کشوری در فلسطین تلاش کردهاند، با مظلومنمایى خود، جنایات آلمان هیتلری علیه یهودیان را بزرگ نشان دهند.
گارودی همچنین در این کتاب، رقم 6 میلیون یهودی را که گفته میشود، توسط آلمان نازی قتلعام شدهاند، بسیار اغراقآمیز خواند، چرا که کل جمعیت یهودیان در آن زمان، این مقدار نبوده است. با محکومیت گارودی در این دادگاه که با فشار صهیونیستها صورت گرفت، آزادی بیان و قلم در فرانسه که ادعا میکند، «مهد آزادی» است، مخدوش شد.
اما روژه گارودی کیست
روژه گارودی، فیلسوف، سیاستمدار و نویسنده فرانسوی، در سال 1913 در شهر مارسی متولد شد. وی پس از تکمیل تحصیلات مقدماتی، تحصیلات عالی خود را در رشته فلسفه ادامه داد و موفق به اخذ درجه «اگرگاسیون» شد و سپس به عضویت کمیته مرکزی حزب کمونیست فرانسه درآمد.
گارودی در سالهای 1945 و 1951 به عضویت مجلس مؤسسان فرانسه، در سال 1956 به نمایندگی مجلس ملی فرانسه و در سال 1959 به سناتوری مجلس سنای فرانسه انتخاب شد. وی در سال 1963 موفق به اخذ دکترای فلسفه شد و در سال 1965 به استادی فلسفه دانشگاه «پواتیه» منصوب شد.
در همین دوره بود که گارودی با کشیشهای کاتولیک و پروتستان بهخصوص «ژیراردی»، کشیش کاتولیک آشنا شد که معتقد بود، مارکسیسم انسان را به فقر معنوی گرفتار میکند و همین جرقه گرایشهای مذهبی را در او بیدار کرد.
گارودی در مجموعه کتابهایی که از سال 1965 تا 1968 به رشته تحریر درآورد تلاش کرد، میان دو طرز فکر مذهبی و کمونیستی آشتی برقرار کند و به مخالفت با حزب کمونیست فرانسه و سیاستهایش در این کشور پرداخت.
این موضعگیری موجب شد، مورد بیمهری کمونیستها قرار گیرد و در فوریه 1970 بهطور رسمی از دفتر سیاسی حزب کمونیست فرانسه و سپس از عضویت حزب کمونیست اخراج شود. ولی این امر او را از ادامه مطالعات خود درباره مارکسیسم و نیز مسیحیت و رفته رفته دیگر ادیان بزرگ بازنداشت، بلکه گرایشهای مذهبی او را بیش از پیش تقویت کرد و موجب شد تا تحقیقات خود درباره ادیان بزرگ را ادامه دهد و این موجب شد تا مخالفان گارودی در فرانسه او را به بیثباتی در عقیده متهم کنند.
به مسیحیت درآمدن گارودی
گارودی پس از آنکه در مارکس و مارکسیسم گمشده خود را پیدا نکرد، از آن روی گردانید و مسیحی شد. ولی مسیحیت نیز نتوانست، آنچه را در پی آن بود، به وی ارائه دهد و اندکی نگذشت که از مسیحیت نیز رویگردان شد.
وی در کتاب «هشدار به زندگانی» اعلام میکند: ما (غربیهای مسیحی) در حال کشتن فرزندان و نوادگان خود هستیم، زیرا شیوه رشد ما به بنبست یا مرگ انجامیده است، گارودی در این کتاب است که به تحقیق درباره ادیان بزرگ، مانند آئین مزدیسنی و هندوئیسم و دین بودا و آیین یهود میپردازد و سرانجام کمال مطلوب و ایدهآل خود را در اسلام و ارزشهای متعالی آن مییابد و سپس مسلمان میشود.
دیدگاههای ضدصهیونیستی گارودی
گارودی معتقد بود که صهیونیستها بهخاطر تسلط بر منابع و ذخائر غنی سرزمین فلسطین، اقدام به این جنایت بزرگ یعنی اشغال سرزمین مقدس فلسطین کردند. اگرچه حرکت صهیونیستها توسط سازمان ملل و حتی خود آمریکا محکوم شد، اما دولتمردان آمریکا همواره مخالفت جدی خود را با اجرای مجازات علیه اسرائیل ابراز کرده و میکنند.
وی بر این باور است که آمریکا و صهیونیسم بهدنبال منافع خود هستند و هرجا که منافعشان ایجاب کند، وارد عمل میشوند، کویت بهخاطر چاههای نفتی که در خود دارد، شاید برای آمریکا هزار برابر از فلسطین مهمتر باشد و همه دیدیم که آمریکا و متحدانش چگونه ظرف چند روز تجاوز عراق به کویت را دفع کردند.
دیدگاههای ضداستعمار گارودی
گارودی درباره سیاستهای استعماری آمریکا میگوید: دیدهاید که بیل کلینتون به اقتصاد کشورش میبالد، اما حقیقت این است که آمریکا از لحاظ اقتصادی وضعیت بسیار بدی دارد و به همین خاطر حاضر نیست از ذخائر، منابع و انرژی کشورهای اسلامی دست بردارد. بنابراین کشورهای اسلامی در سیاست گذاریهای خود، باید اقتصاد آمریکا و اسرائیل و متحدان آنها را نشانه بگیرند.
گارودی میافزاید: آمریکا و صهیونیسم همیشه تلاش میکنند که بازارهای جهان را قبضه و کشورهای اسلامی باید سعی کنند با حفظ وحدت و یکپارچگی، تلاش استکبار جهانی را خنثی کنند.
دیدگاههای گارودی درباره اسلام
این فیلسوف فرانسوی درباره اسلام میگوید: اسلام جهانیترین دین است، من که مسیحی بودم و مارکسیست بودم، به این خاطر مسلمان شدم که دین اسلام را جهانی و فراگیر یافتم. بنابراین ما مسلمانان باید با همدیگر به مبارزه با حاکمان انحصارطلب جهان برخیزیم.
دیدگاههای گارودی درباره هولوکاست
گارودی منکر هولوکاست بود. در سال 1998 یک دادگاه فرانسوی وی را بهخاطر انکار هولوکاست مجرم شناخت و بهخاطر کتاب «اسطورههای بنیانگذار سیاست اسرائیل» 120 هزار فرانک فرانسه معادل 40 هزار دلار جریمه کرد.
گارودی در این کتاب با پذیرفتن دیدگاههای «رابرت فاریسون»، از انکار کنندگان هولوکاست اظهار میکند که در جریان هولوکاست یهودیان در اطاقهای گاز کشته نشدند.
این کتاب بهسرعت به 29 زبان زنده دنیا ترجمه شد و این موجب شد تا گارودی تأکید کند، ترجمه این کتاب به زبانهای مختلف دنیا نشان دهنده علاقه مردم به مبارزه با اسرائیل است.
رهبر معظم انقلاب، آیتالله خامنهای (مد ظله) در نماز جمعه 23 اردیبهشت 1379 با اشاره به محاکمه و برخورد حکومت فرانسه با روژه گارودی که مدعی عدم کشتار یهودیها از سوی آلمان نازی شده بود، فرمودند: «شما کجا دیدهاید کسی بتواند در غرب علیه صهیونیسم حرفی بزند؟».
ایشان جسارت و جرئت روژه گارودی در اظهار نظر علیه هولوکاست را تحسین کردند.