به گزارش لنجانا به نقل از «جوان»، آمار فروش سينماهاي كشور در روزهاي اخير نشان ميدهد كه فيلم «شهرموشها» در طول دو روز اكران در 27 سالن سينما توانسته رقم 210 ميليون توماني فروش را به ثبت برساند؛ عددي كه اتفاقي نو در سينما به حساب ميآيد.
همه چيز از تابستان سال 91 آغاز شد، زماني كه اكران پرفروش «كلاه قرمزي و بچه ننه» در سينماهايي كه آن روزها زير سيطره ركود روزگار ميگذراندند، باعث شد مرضيه برومند به فكر بازسازي نوستالژي سه دهه پيش خود بيفتد. «شهرموشها» را همه به خاطر ميآورند، مجموعه عروسكي كه غالب كودكان متولد دهه 60 و خانوادههايشان را پاي تماشاي خود مينشاند و لحظات به ياد ماندني را در ذهنشان رقم ميزد. همه آنهايي كه عصرهاي كودكي را با تماشاي شيرينكاريهاي موشهاي عروسكي ميگذراند، فكرش را هم نميكردند كه 30 سال پس از آن روزها، فيلم سينمايي «شهر موشها2» در فهرست گزينههاي اكران دوم عيد فطر بر پرده سينماهاي شهر بنشيند. سري اول «مدرسه موشها» كه پس از اقبال بينظير مردم به مجموعه تلويزيوني مدرسه موشها بر پرده سينماها جا گرفته بود، ماجراي موشهايي را روايت ميكرد كه از ترس گربهاي سياه، مجبور به سفر ميشوند. سرانجام پس از اما و اگرهاي فراوان، هفته اول دي ماه سال 91 بود كه خبر ساخت فيلم سينمايي «شهر موشها ۲» به كارگرداني مرضيه برومند و تهيهكنندگي منيژه حكمت و علي سرتيپي رسانهاي شد. آن روزها قرار بود كه فيلم اواخر فروردين ماه سال 92 كليد بخورد و به اكران پاييز 92 سينماها برسد اما در نهايت پس از تأخيرهاي مكرر، فيلم از هفته گذشته بر پرده سينماهاي تهران و شهرستانها جاي گرفت. سري دوم مدرسه موشها ادامه زندگي موشها را پس از گذر 30 سال روايت ميكند، كپل مردي جا افتاده شده و پس از ازدواج با نارنجي، رستوراني تأسيس كرده و دمباريك هم در كنار او مشغول به كار است. گوش دراز پليس شهر موشها شده و همه كاراكترهاي مدرسه موشها، پس از گذشت 30 سال، اين روزها در آستانه 40 سالگي به سر ميبرند و فرزندانشان، دانشآموزان مدرسه موشها شدهاند. همهچيز بر وفق مراد است تا اينكه بچه گربه سفيد رنگي وارد شهر موشها ميشود و بچه موشها بدون اطلاع والدينشان، مسئوليت نگهداري از او را بر عهده ميگيرند.
انگار موج نوستالژيگرايي دهه شصتي باز هم جواب داده است و شهر موشها 2 توانسته در دو روز گذشته از اكرانش، ركورد تازهاي در فروش سينماهاي كشور بنا گذارد. نكته جالب توجه اين است همان موشهايي كه 30 سال پيش ميتوانستند اقبال نوجوانان و كودكان آن روزهاي كشور ما را به خود جلب كنند، اين روزها هم توانستند علاوه بر جلب نظر كودكان ديروز، توجه مخاطبان كودك و نوجوان اين دوره را كه در ميان سيل اپليكيشنها و بازيها و شبكههاي ماهوارهاي سرگردان ماندهاند، به خود جلب كنند. با تمام اين تفاسير اما با فروش روزهاي ابتدايي نميتوان نتيجهاي قطعي براي گيشه شهر موشها2 در نظر گرفت و بايد منتظر ماند و ديد كه موشها تا چه اندازه ميتوانند در كسب اقبال مخاطبان موفق ظاهر شوند.