به گزارش لنجانا به نقل از باشگاه خبرنگاران اصفهان، حسن ماسوري در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ۷۰ درصد فعاليت هاي راه آهن استان در ۳۰ درصد بخش شبكه ريلي آن خلاصه مي شود و از نظر درآمدي بعد از استان هاي هرمزگان و يزد قرار داريم.
وي افزود: در سال گذشته براي افزايش ظرفيت حمل بار پنج ايستگاه در ده آباد، مدآباد، فيروزآباد، گز و مشك دوباره ريل گذاري و به شبكه ريلي متصل شد.
مدير كل راه آهن استان اصفهان گفت: همچنين در راستاي ارتقاي ايمني با اقدامي ضربتي در مدت شش ماه خطوط ريلي در يك حركت مهندسي تراش براي دو سال ديگر قابل استفاده شد.
ماسوري اضافه كرد: اين اقدام در شرايطي صورت گرفت كه كشور در تحريم به سر مي برد و امكان جايگزيني ريل هاي فرسوده نبود.
وي گفت: هم اكنون قطارهاي مسافربري اصفهان با راه اندازي دو قطار جديد نورالرضا در مسير اصفهان- مشهد و يك قطار جديد در مسير كاشان- مشهد مجهز به سامانه نمایشگر و تهويه مطبوع، لوكس است.
به گفته مدير كل راه آهن استان اصفهان تا يك ماه آينده طرحهاي ارتقاي سطح كيفي خدمات سكوهاي راه آهن از نظر تجهيز در برقي، نورپردازي، ارتقاي سطح سكوها تا ورودي قطار و ايجاد سالن ترانزيت با سه ميليارد تومان تكميل مي شود.
وي گفت: كيفيت سكوها از نظر رواني تاثير بسزايي در مسافران دارد.
مدير كل راه آهن استان اصفهان درباره رفع گلوگاههاي ترافيكي استان گفت: اگر راه آهن مسير ميبد به زرين شهر دو خطه شود، از آنجا كه مسير بافق به بندرعباس نيز دوخطه شده است ظرفيت حمل بار از طريق ريل دو برابر مي شود.
به گفته وي از اين طريق مي توان بار جاده اي را به بار ريلي برگرداند و اين طرح با5هزارميلياردریال سرمايه گذاري بخش خصوصي نيز شرايط اجرا دارد.