به گزارش لنجانا، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به رکود در بازار فولاد کشور گفت : استراتژی ذوب آهن در برابر این مشکل توجه به صادرات بوده که در این راستا صادرات این شرکت در دو ماهه اول سال جاری پنج برابر همین مدت نسبت به سال گذشته بوده است .
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان به رقابت ناعادلانه موجود بین شرکت ذوب آهن وسایر شرکت ها اشاره کرد و گفت: این شرکت تنها کارخانه تولید فولاد کشور است که به شیوه کوره بلند کار می کند و به دلیل عدم برخورداری از یارانه انرژی ، قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن فقط در بخش انرژی حدود ۴۲۰ تومان بیش از سایر کارخانه هایی است که فولاد را به روش احیاء مستقیم تولید می کنند.
دکتر سعد محمدی افزود : در این شرایط برای حفظ جایگاه ذوب آهن در صنعت فولاد کشور به سمت ایجاد تنوع بیشتر محصولات حرکت کرده ایم که مهمترین
آنها تولید ریل ، آرک و تیرآهن های بال پهن است .
وی افزود : در حال حاضر در کشور سالانه یک میلیون تن ورق به صورت تیر ورق در ساختمان سازی استفاده می شود که به هیچ وجه استاندارد نیست و استحکام لازم را نداشته که بجای آن باید از تیر آهن بال پهن استفاده کرد .
مدیر عامل ذوب آهن خاطر نشان کرد:خوشبختانه ذوب آهن می تواند سایز ۱۶ تا ۲۰ آهن بال پهن را تولید کرده و تا پایان سال سایزهای بزرگتر آن را نیز تولید خواهد شد که متاسفانه مهندسین ساختمان از این مهم بی خبرند.
وی از پروژه ریل تنها طرح مهم کشور است که تنها در طول یک سال به بهره برداری می رسد و یک افتخار بزرگ برای ذوب آهن محسوب می شود
وی از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه تولید ریل در ذوب آهن خبر داد و گفت: عملیات فندانسیون این پروژه تا چند روز آینده پایان یافته و طیق برنامه در آذرماه سال جاری شاهد تولید ریل ملی خواهیم بود که در واقع این پروژه تنها طرح مهم کشور است که تنها در طول یک سال به بهره برداری می رسد و یک افتخار بزرگ برای ذوب آهن محسوب می شود .
دکتر سعد محمدی در پایان یادآور شد : ذوب آهن علاوه بر تولید ریل راه آهن برای قطارهای پرسرعت مطابق استاندارد های جهانی قادر به تولید ریل آسانسور،
ریل معدن و ریل مترو در سایزهای مختلف خواهد بود .
انتهای پیام/