به گزارش لنجانا سایت ایران اسلامی نوشت: “توماس کریستف اُلتی” عکاس خبری ایتالیایی است که با حضور در شهر های مختلف ایران و عکس برداری از مراکز خرید و بازار ها، فروشگاههای زنجیره ای و پارک های تفریحی، تلاش کرده تا رشد فرهنگ مصرف گرایی در جامعه سنتی ایران را به تصویر بکشد.
این عکاس ایتالیایی با ابراز تعجب از رواج مصرف گرایی در بین مردم ایران علی رغم تحریم ها و قیمت بالای اجناس، می نویسد: با وجود کند بودن سرعت اینترنت و بالا بودن هزینه واردات محصولات تکنولوژیک، ایرانی ها به شدت به خرید تلفن های هوشمند، تبلت و تلویزیون های صفحه تخت روی آورده اند.
وی که سابقه همکاری با برخی از روزنامه ها و رسانه های غربی و آمریکایی همچون نیویورک تایمز و گاردین را در رزومه کاری خود دا رد و به نظر می رسد برای انجام ماموریت خود در ایران با هیچ گونه محدودیتی روبه رو نبوده است، در ادامه نظر خود را درباره نحوه خرید کردن مردم ایران این گونه بیان می کند که : ” جوانان به طور افراطی رو به خرید آورده اند، مخصوصا زنانی که خرید محصولات آرایشی و آخرین برندهای غربی برای آنان هم سرگرمی محسوب می شود و هم انقلابی علیه محدودیت هایی که با آن روبرو هستند.”
فروشگاه ها و مکان های تجاری و تفریحی شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، قم و یزد از جمله سوژه های “توماس کریستف” ایتالیایی برای تهیه عکس های زیر بوده اند.