به گزارش صدای لنجان؛ به نقل از روابط عمومی ذوبآهن، غلامرضا سلیمانی در جلسه آشنایی با ظرفیتهای صادراتی شرکتهای تابعه هلدینگ صدر تامین، اظهار کرد: شرکتهای تابعه و وابسته صدرتامین با وجود چالشهای بسیار به ویژه تحریمها، عملکرد خوبی داشتند و به مرحلهای رسیدند که میتوانند محصولات خودشان را صادر کنند و در این راستا به یک استراتژی صادراتی منسجم و هدفمند نیاز دارند.
مدیرعامل هلدینگ صدر تامین افزود: ذوبآهن اصفهان با مدیریت منصور یزدیزاده عملکرد بسیار خوبی در زمینه صادرات داشته است و چندی پیش نیز مدال ملی صادرات ایران را کسب کرد که افتخار بسیار ارزشمندی محسوب میشود.
وی داد: با توجه به موفقیتهای مستمر ذوبآهن اصفهان در زمینه صادرات این شرکت مادر صنعتی الگویی برای سایر شرکتهای تابعه صدرتامین به شمار میرود بنابراین در نظر داریم در راستای هم افزایی بیشتر از تجربیات و استراتژیهای صادراتی این شرکت بهرهگیری داشته باشیم.
سلیمانی خاطرنشان کرد: در ساختار سازمانی هر شرکت نیاز است معاون بازرگانی و مدیر توسعه صادرات به صورت تخصصی در نظر گرفته شود تا بتوانند با تمرکز بر مقوله صادرات فرآیند موثری را تعریف و عملیاتی کنند.
مدیرعامل هلدینگ صدر تامین با اشاره به اینکه باید ۳۰ درصد از تولید به صادرات اختصاص یابد،گفت: در دنیای رقابتی امروز اگر به سمت صادرات حرکت نکنیم موفق نمیشویم و تشکیل کارگروه توسعه صادرات در سطح شرکتها و هلدینگ از اقدامات اساسی است و فعالیت شرکتها در این زمینه به صورت کامل رصد میشود.
وی تصریح کرد: تجربه موفق ذوبآهن اصفهان در زمینه صادرات با وجود همه چالشهایی که داشته بسیار ارزشمند و باید سایر شرکتها از این فضا و شرایط استفاده کنند؛ در مقوله صادرات چند بخش باید مورد توجه قرار گیرد که شامل، توسعه بازار و صادرات خدمات فنی مهندسی می شود.
به گفته سلیمانی در حیطه معدن نیز تیمهای مهندسی، اکتشاف، استخراج و … در بدنه هلدینگ حضور دارند که نیاز است با برنامهریزی هدفمند از توان آنها به صورت کامل بهره گرفت، همچنین در زمینه توسعه روابط بینالملل نیز با گشوده شدن فضاها شرایط بهتری برای تعاملات فراهم میشود که فرصتهای بسیار خوبی را ایجاد میکند و بنابراین نیاز است برنامهریزی جامع داشته باشیم.
منصور یزدیزاده، نیز در این مراسم گفت: ذوبآهن اصفهان حدود ۵۰ درصد از تولید سال گذشته خودش را صادر کرد و امسال با توجه به محدودیت هایی که در حیطه صادرات به منظور تنظیم بازار داخلی ایجاد کردند حدود ۲۰ درصد از صادرات را از دست دادیم.
مدیرعامل شرکت ذوبآهن اصفهان افزود: ذوبآهن ارز حاصل از صادرات خودش را همواره به کشور بازگردانده و با تدوین برنامه صادراتی عملکرد خوبی داشته و امیدواریم با بهبود شرایط صادرات بتوانیم در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.
وی بیان کرد: ذوبآهن اصفهان در صادرات بر تنوع بازارها متمرکز است و محصولاتش را به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای دور، شمال آفریقا، اروپا و … صادر میکند.
یزدیزاده گفت: ساختار سازمانی حوزه فروش ذوبآهن از معاونت بازاریابی و فروش، فروش داخلی، فروش خارجی ومهندسی فروش تشکیل شده است که بازاریابی و لجستیک نیز در این قسمت انجام میشود.
گفتنی است، با توجه به اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش پر رنگ این مقوله در ارز آوری برای کشور، جلسه آشنایی با ظرفیتهای صادراتی شرکتهای تابعه هلدینگ صدر تامین با حضور غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل صدرتامین، منصور یزدیزاده، مدیرعامل ذوبآهن اصفهان و جمعی از مدیران عامل و همچنین مدیران صادرات شرکتهای تابعه هلدینگ در محل این شرکت به صورت ویدئو کنفرانس و حضوری برگزار شد.
در این جلسه مدیران عامل شرکتهای تابعه و مدیران صادرات به بیان دیدگاهها و پیشنهادهای خود در زمینه صادرات محصولات، چالشها و فرصتهای پیش رو و همچنین بهرهگیری از توانمندیها و ظرفیتهای ذوبآهن اصفهان در امر صادرات پرداختند.
انتهای پیام/