به گزارش صدای لنجان؛ محسن کوهکن ظهر امروز در نشست مشترک مسؤولان شهرستانهای فلاورجان، لنجان و مبارکه با بیان این که این جلسه میتوانست یک سال پیش از این هم برگزار شود، اظهار کرد: بعضی از همکاران ما درگیر مسائلی شدند که شاید ضرورتی نداشت اما به هر شکل بخش عمدهای از موانع پیش رو برداشتهشده است.
وی با اشاره به مشکلات شهرداریها در تأمین اعتبارات خود افزود: بسیاری از شهرداریهای شهرستانهای همجوار با مشکلات مالی عدیدهای روبهرو هستند و برخی از دوستان حتی در پرداخت حقوق شب عید کارکنان مجموعه خود با سختیهایی مواجه شدند.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی خواستار واگذاری تسهیلات کمهزینه به شهرداریها شد و گفت: در تبصره ۲ قانون بودجه یک تسهیلاتی را که از اعداد و ارقام خوبی هم برخوردار است، با ضمانت شهرداریها و اولویت هزینه برای قطار شهری در نظر گرفتهشده است.
وی با بیان این که اعتبارات دولتی برای پروژهها تمام شده است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی داریم به سمت اعتبارات غیردولتی مشارکتی پیش میرویم و این موضوع یک حسن دارد و آنهم این است که منافع مشترک در این پروژهها سبب ایجاد همگرایی در بین شهرستانها میشود.
کوهکن از تشکیل یک شرکت متشکل از ذوبآهن، فولاد مبارکه، شهرداریها و شرکت عمران فولادشهر برای پیگیری پروژه متروی شهری بین شهرستانهای فلاورجان، لنجان و مبارکه خبر داد و اذعان داشت: این که ما بخواهیم منتظر بمانیم که با اعتبارات دولتی متروی شهری در شهرستانهای مجاور راهاندازی شود، بیفایده است.
وی با بیان این که پروژه متروی شهرستانهای فلاورجان، لنجان و مبارکه بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، یادآور شد: بالغ بر ۳۰ از اعتبار این پروژه مربوط به دستمرد است که همین موضوع میتواند اشتغالزایی خوبی را در این ۳ شهرستان ایجاد کند.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اوایل مجلس هشتم که در کمیسیون تلفیق بودم، بنده پیشنهادی دادم که به انتهای سازمان قطار شهری اصفهان یک کلمه حومه اضافه شود، که بعضی از دوستان در جواب گفتند چرا به جای پیشنهاد ردیف و بودجه پیشنهاد کلمه میدهید؟
وی تصریح کرد: وقتی کلمه حومه به انتهای این سازمان اضافه شد دیگر از لحاظ قانونی میتوانست حوزه کاری خود را از جغرافیای شهر اصفهان بیرون ببرد که این موضوع خود از اهمیت زیادی برخوردار است.
کوهکن بیان داشت: اگر امروز با همگرایی پروژه متروی شهری را دنبال نکنیم شاید در آینده به یک آرزویی بزرگ برای همگان تبدیل شود چراکه هزینه برآوردی برای این پروژه روزبهروز در حال افزایش است.
وی متذکر شد: تنها محوری در استان اصفهان که بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است همین محور اصفهان-فلاورجان و لنجان و مبارکه است و پروژه متروی آن با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان توجیح اقتصادی دارد.
انتهای پیام/فارس
سلام.وزیر جدید راه اهل ورنامخواست است اگر مسولان شهرستان پیگیری کنند می توانند از ایشان در راستای حل مشکلات کمک بگیرند